تخت بیمارستانی

تجهیزات پزشکی صحرایی تولید کننده انواع تخت بیمارستانی

تخت بیمارستانی

تجهیزات پزشکی صحرایی تولید کننده انواع تخت بیمارستانی

صنایع پزشکی صحرایی با تولید انواع تخت بیمارستانی و بستری با بیش از 15 سال سابقه تولید در سال 1382 تاسیس گردیده است. تجهیزات پزشکی صحرائی در زمینه تجهیزات اتاق عمل و اورژانس، انواع ترالی بیمارستانی و.... جزء شرکت های مطرح بوده و لیفتینگ بیمارستانی به طور کامل توسط این مجموعه صورت می گیرد. به منظور مشاهده انواع تخت های بیمارستانی صحرائی و سایر تجهیزات بیمارستانی از وبسایت این مجموعه بازدید نمایید.

  • ۰
  • ۰

انواع تخت بیمارستانی بر اساس مکانیزم

تخت های بیمارستانی با توجه به نوع سیستم کنترلشان به دو دسته کلی تقسیم می گردند.

تخت بیمارستانی مکانیکی

تخت مکانیکی دارای اهرم های دستی برای تنظیم ارتفاع و تغییر موقعیت بالاتنه و پایین تنه بوده و جزء ساده ترین انواع تخت بستری می باشد. این تخت ها دارای 3 هندل متفاوت برای تغییر موقعیت های مختلف تخت است و به صورت چرخشی مورد استفاده قرار می گیرد.

در تخت بیمارستانی مکانیکی از اهرم های مکانیکی برای جا به جایی و تغییر موقعیت در نواحی مختلف استفاده می شود.

پرستاران و همراهان با توجه به وضعیت بیمار می توانند با چرخاندن هندل های مورد نظر تغییرات لازم را در ارتفاع، قسمت بالاتنه و پایین تنه بیمار ایجاد کنند.

تخت برقی

تخت برقی دارای تکنولوژی پیشرفته تری نسبت به تخت های قدیمی و مکانیکی می باشد که برای همراهان و پرستاران شرایط راحت تر و بهتری را فراهم می سازد. در تولید این تخت ها از 3 الی 4 موتور دی سی استفاده می شود. موتور تخت برقی با برق 24 ولت تغذیه شده که هیچ گونه خطری برای بیماران ندارد.

تخت برقی توسط موتورهای الکتریکی و کنترل ها تغییر موقعیت در زوایای مختلف را برای بیماران و همراهانشان آسان می نمایند.

تخت های مورد استفاده در بیمارستان در انواع متحرک و ثابت می باشند. این تخت ها را می توان از نظر جنس (پلاستیکی، تمام ABS، فلزی و …) نیز تقسیم بندی نمود. همچنین برخی از تخت ها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند که این امر نیز تخت ها را از یکدیگر متفاوت خواهد کرد.

تخت بیمارستانی صحرائی - تخت بیمارستانی فلزی - تخت بیمارستانی مکانیکی- تخت بیمارستانی یک شکن

 

انواع تخت بیمارستانی بر اساس تعداد شکن

به قسمت های مختلف تخت که تغیر زاویه می دهند شکن می گویند تخت شکن دار دارای انواع مختلفی می باشد.

تخت تک شکن

تخت بیمارستانی تک شکن تنها فابلیت تغیر زاویه در ناحیه سر بیمار را دارد.

تخت دو شکن

در تخت دو شکن تغیر زاویه در ناحیه سر و پای بیمار صورت می گیرد.

تخت سه شکن

در تخت سه شکن تغیر موقعیت تخت ها علاوه بر سر و پا در یک قسمت متحرک دیگر بین این دو ناحیه صورت می گیرد.

تخت بیمارستانی صحرائی - تخت بیمارستانی فلزی - تخت بیمارستانی مکانیکی

انواع تخت بیمارستانی با توجه به کارایی

تخت معاینه

از این نوع تخت ها جهت معاینه بیماران در مراکز درمانی استفاده می شود. تخت معاینه معمولا دو شکن بوده و دارای پایه های فلزی می باشند. سطح روی آن ها توسط چرم و یا فوم های قابل شستشو پوشانده شده است.

تخت بستری

تخت بستری بیمارستانی در انواع مختلفی تولید می گردد. از تخت های بستری علاوه بر مراکز درمانی در منازل نیز استفاده می شود. تخت های بستری دارای امکاناتی می باشند که طول درمان را برای بیماران و همراهانشان آسان تر می نمایند.

تخت بستری اطفال

تخت بستری اطفال در ابعاد کوچک تری به نسبت سایر تخت ها تولید گردیده و دارای سایدهای با نرده های با فاصله کمتر می باشند. علاوه بر آن این تخت ها دارای چرخ هایی جهت آسان نمودن جا به جایی می باشند. این تخت ها نوعی از انواع تخت بیمارستانی سفارشی هستند که با توجه به نیاز تولید می شوند.

تخت CPR

از این نوع تخت ها در بخش های مراقبت ویژه استفاده می شود. کفه های تختCPR از جنس نارسانای جریان الکتریسیته بوده تا از این برق گرفتگی جلوگیری نماید. به دلیل فشارهای زیادی که به این تخت ها وارد می گردد باید از جنس مقاوم تهیه گردند.

تخت ریکاوری

تخت ریکاوری برای جا به جایی بیماران بین بخش های مختلف بیمارستان استفاده می شود. ارتفاع و امکانات این تخت ها به گونه ای می باشد که می توان به راحتی بیماران را در بخش ها و بین اتاق ها جا به جا کرد.

تخت معاینه زنان

تخت معاینه زنان یا تخت ژنیکولوژی در مراکز درمانی و مطب پزشکان زنان مورد استفاده قرار می گیرند. برای انجام معاینات پزشکی و مراقبت های پیش و پس از زایمان استفاده می شوند. در تمامی قسمت های این تخت ها از پوشش ABS استفاده شده که باعث سهولت در نظافت و ضدعفونی آن ها می گردد.

تخت زایمان

تخت زایمان  با تکنولوژی پیشرفته طراحی گردیده و برای مدیریت کلیه مراحل زایمان مجهز هستند به گونه ای که به مادران کمک می کنند تا موقعیت های طبیعی تری در حین زایمان داشته باشند . این تخت ها به راحتی به صندلی های زایمان تبدیل شده و دارای سیستم تنظیم ارتفاع در قسمت پشت و صندلی زایمان بوده و توسط محرک های برقی یا پدالی تنظیم می گردند. در تخت های زایمان با طراحی جدید ریل های جانبی ایمنی اضافه گردیده و پنل های کنترلر روی آن ها نصب می شود. علاوه بر موارد ذکر شده این تخت ها برای بهینه سازی کنترل عفونت های قارچی از فولادهای با روکش پودراپوکسی ساخته شده و در برابر اشعه ماورا بنفش، آسیب های مکانیکی و مایعات شوینده و ضد عفونی کننده مقاوم می باشند.

تخت زایمان | تخت ژینوکولوژی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی